A+ R A-

Mjerenja - tekstualne i video upute

UVOD

Na stranici 306 Kineziološke metodike u osnovnom i srednjem školstvu autor, profesor Neljak, piše:
Temeljem navedenog mjere i testovi (Cro Fit norme - Neljak, Novak, Sporiš, Višković, 2011.) za praćenje i kinantropoloških obilježja u osnovnom školstvu su:

Morfološka obilježja:
1. Visina (ATJVIS)
2. Težina (ATJTEZ)
3. Postotak masnog tkiva (APOSMA)
4. Indeks tjelesne mase (AITJMS)

Motoričke sposobnosti:
5. Prenošenje pretrčavanjem (MAGPRP)
6. Pretklon u uskom raznožnom položaju (MFLPRU)
7. Podizanje trupa iz ležanja (MRSPTL)
Funkcionalne sposobnosti:
8. Trčanje 600m za učenice (F600ZO) I 800m za učenike (F800ZO).

Testovi za srednje škole se razlikuju samo u tome da se radi kratko podizanje trupa iz ležanja, i da se funkcionalne sposobnosti mjere trčanjem 800 ili 1000 metara, 

U navedenoj literaturi opisan je i veliki broj drugih tekstova koje možete koristiti u školi već prema programskim potrebama. 

Otvaranjem sljedećih "traka" pronaći ćete:

A:  opis i (ili) video prikaz osnovnih mjerenja morfoloških obilježja i motoričkih sposobnosti

B:  naziv i video prikaz ostalih testova

C: predložene norme za vrednovanje uspješnosti učenika

 

A: TESTOVI U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI

MORFOLOŠKA OBILJEŽJA UČENIKA -          Skinite opis testova u PDF-u        Skinite ITM - orjentacijske vrijednosti

Tjelesnu visinu i težinu možemo mjeriti kao i do sada ali u u tom slučaju indeks tjelesne mase moramo izračunati sami a informaciju o postoku masnog tkiva nećemo imati. 

 

 

MOTORIČKE SPOSOBNOSTI UČENIKA

Prenošenje pretrčavanjem ( MAGPRP )
Svrha ovog testa je procjena koordinacije, agilnosti i eksplozivne snage koji je definiran kao sposobnost brze promjene smjera kretanja okretom u mjestu za 180 stupnjeva.
Mjesto izvođenja: zadatak se izvodi u zatvorenom ili otvorenom prostoru. Na tlu su označene 2 paralelne crte duge 1 metar i međusobno udaljene 9 metara. Prva crta je startna crta, a pored druge se s vanjske strane, neposredno uz nju, nalaze dvije školske spužve međusobno razmaknute za dužinu stopala.
Tijek testiranja:
1. Početni položaj učenika: učenik stoji s vanjske strane startno-ciljne crte u visokom startnom položaju, čeono u odnosu na smjer kretanja
2. Izvođenje zadatka: na startni znak učenik, najbrže što može, pretrčava prostor od 9 metara, uzima jednu spužvu s tla, prenosi je natrag i polaže na tlo iza startno-ciljne crte. Isti zadatak ponavlja sa drugom spužvom.
3. Završetak izvođenja zadatka: zadatak je završen kada učenik položi drugu spužvu iza startno-ciljne crte
4. Položaj ispitivača: ispitivač stoji stalno u blizini startno-ciljne crte
Broj ponavljanja testa: 3 puta
Mjerenje, očitavanje i upisivanje rezultata: vrijeme se mjeri od startnog znaka do trenutka polaganja druge strunjače iza startno-ciljne crte. Rezultat se označava u stotinkama sekunde. Upisuju se rezultati sva tri mjerenja.

 

 

Pretklon u uskom raznoženju (MFLPRU)
Svrha ovog testa je procjena fleksibilnosti, prvenstveno donjeg dijela leđa i stražnjih strana natkoljenica, koja je definirana kao sposobnost izvođenja maksimalne amplitude jednog pokreta bez značajnijeg udjela sile gravitacije.
Mjesto izvođenja: zadatak se izvodi na bilo kojem dijelu zatvorenog ili otvorenog prostora.
Tijek testiranja:
1. Početni položaj učenika: učenik sjedi raznožno na tlu, nogama raširenim za dvije dužine stopala. U tom položaju učenik predruči ispruženim rukama i postavlja dlan desne ruke na hrbat lijeve ( srednji se prsti prekrivaju ). Ispitivač postavlja centimetarsku traku između nogu tako da je 40.centimetar točno na zamišljenoj liniji koja spaja pete.
2. Izvođenje zadatka: učenik se nakon dva lagana pretklona polagano spušta u najveći mogući pretklon
3. Završetak izvođenja zadatka: zadatak je izvršen kada učenik vrhovima prstiju dosegne i jednu sekundu zadrži maksimalnu osobnu vrijednost na cetimetarskoj traci kako bi se rezultat mogao nesmetano očitati.
4. Položaj ispitivača: ispitivač je uz učenika u uporu klečećem licem prema centimetarskoj traci. Tako postavljen jednom rukom pridržava učenikova koljena, a drugom se oslanja o tlo i pridržava centimetarsku traku kako bi mogao očitati rezultat.
Broj ponavljanja testa: 3 puta zaredom, uz stanku koju određuje vrijeme potrebno za očitavanje i upisivanje rezultata
Mjerenje, očitavanje i upisivanje rezultata: mjeri se duljina maksimalnog dosega, dodirom centimetarske trake vrhovima prstiju nakon pretklona. Rezultat se očitava u centimetrima.
Napomena:
Učenik izvodi zadatak u čarapama
Pri izvođenju zadatka koljena moraju biti stalno ispružena i dlanovi cijelo vrijeme spojeni

 

Podizanje trupa iz ležanja ( MRSPTL ) -                                                                                                                    U srednjoj školi ... pogledaj video...

Svrha ovog testa je procjena repetitivne snage prednje strane trupa, koja se definira kao sposobnost dugotrajnog rada mišića u izotoničkom režimu naprezanja.

Mjesto izvođenja: na izabrani dio prostora postavljena je za svakog učenika jedna strunjača.

Tijek testiranja:

1. Početni položaj: učenik leži na strunjači na leđima, koljenima pogrčenim pod 90 stupnjeva i stopalima razmaknutim u širini kukova. Ruke su prekrižene na prsima, dlanovima položenima na suprotnim nadlakticama. Pomoćni suvježbač u klečećem položaju rukama učvrsti učenikova stopala.
2. Izvođenje zadatka: na znak za početak učenik se, najbrže što može, uzastopno podiže iz ležanja u sjed. Prilikom svakog podizanja iz sjeda laktovima usmjerenim prema naprijed dodiruje gornju trećinu natkoljenica, a prilikom svakog povratka lopaticama dodiruje strunjaču.
3. Završetak izvođenja zadatka: zadatak završava kada istekne vrijeme trajanja zadatka koje iznosi 1 minutu ili ranije ukoliko učenik zadatak više ne može izvoditi.
4. Položaj ispitivača: ispitivač stoji bočno pored učenika

Broj ponavljanja testa: zadatak se izvodi jednom

Mjerenje, očitavanje i upisivanje rezultata: mjeri se vrijeme od znaka za početak do isteka 1 minute. Rezultat testa je broj pravilno izvedenih podizanja trupa iz ležanja. Pravilno podizanje trupa iz ležanja određeno je dodirima laktovima natkoljenica i lopaticama tlo, a broji se dodir natkoljenica. Tijekom izvođenja ovog zadatka značajno odvajanje od nadlaktica ( više centimetara ), smatra se neispravnim pokušajem te se ne vrjednuje u ukupnom broju ponavljanja.

 

Trčanje 600 metara, učenice (F600ZO) i 800m učenici (F800MO) - U srednjoj školi 800 i 1000 metara.

Svrha ovih testova je procjena funkcionalnih sposobnosti koje su odgovorne za razinu, stabilnost i regulaciju sustava za transport energije.
Mjesto izvođenja: zadatak se izvodi na otvorenom prostoru.
Tijek testiranja:
1. Početni položaj: učenik stoji u položaju visokog starta iza startne crte
2. Izvođenje zadatka: na startni znak učenik se ciklično kreće trčanjem-hodanjem po zadanoj dužini staze, najbrže što može
3. Završetak izvođenja zadatka: zadatak je završen kada učenik pretrči-prehoda zadanu dužinu staze i grudima prijeđe okomitu ( zamišljenu ) ravninu ciljne crte
4. Položaj ispitivača: ispitivač stoji na startno-ciljnoj crti

Broj ponavljanja testa: zadatak se izvodi jednom
Mjerenje, očitavanje i upisivanje rezultata: mjeri se vrijeme od startnog znaka do trenutka kad učenik grudima prijeđe okomitu ravninu cilja. Rezultat se očitava standardno u minutama i sekundama, a upisuje u listu samo u sekundama.

 

 

B:OSTALI TESTOVI

 Za više informacija (metrijske karakteristike, usmjerenost, detaljne upute i dobivne norme za dolje navedene testove) konzultirajte literaturu.

 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

C: PREDLOŽENE NORME


Na donjem linku imate izvađene tzv. norme prema kojima možete vrednovati uspjeh vaših učenika u području motoričkih i funkcionalnih sposobnosti a na osnovi originalnih rezultata. Prijedlog je prepisan iz izvorne literature – CROFIT NORME!

Skinite norme u PDF-u.


Osim korištenja tzv. normi učenike možete ocijeniti i prema postignutom broju bodova na svim testovima. Bodove ćete dobiti tako da rezultate dobivene mjerenjem prenesete u priloženu tablicu unutar koje se nalaze potrebne formule za standardizaciju rezultata i izračun bodova. Bitno je jedino ispravno unijeti rezultate i u drugoj tablici obavezno obrisati dobiveni rezultat tamo gdje tog rezultata nema u gornjoj tablici.

Tablica za izračun i obradu rezultata kinantropoloških mjerenja u osnovnoj školi


Broj bodova za pojedinog učenika možete dobiti i tako da učenicima zadate da izrade grafikon i donesu Vam ga ispisana. Na ispisu piše broj bodova koje je taj učenik ostvario. Popišete bodove svih učenika i prema tome odredite rangove za pojedine ocjene. Alat za izradu grafikona nalazi se na slijedećoj adresi.

http://www.os-pantovcak-zg.skole.hr/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=206&Itemid=393

  

 

e upisi veliki

edu hr portal veliki

google link veliki

youtube link veliki

Ustanova

OŠ PANTOVČAK
Hercegovačka 108
10000 ZAGREB
 
Telefon:
01/4824 148 (centrala)
 
01/ 4822 585 (stara škola)
 
Fax:
01/4824 422
 
E-mail:
 
OIB: 87153754672
Račun: HR 5823600001101469343
Vaš E-mail:
Predmet:
Poruka:
Koliko očiju ima čovjek?

Djelatnici

Ravnatelj:
Miroslav Klobučar, prof.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
 
Stručne suradnice:
Pedagoginja,
Marina Žitković
marina.zitkovic(at)skole.hr
Psihologinja,
Vesna Rak
vesna.rak(at)os-pantovcak.hr
Knjižničarka,
Jelena Pervan
jelena.pervan(at)skole.hr
 
Učitelji razredne i predmete nastave.
 
Tajništvo:
Mirjana Gjano
 
 
Računovodstvo:
Maja Pećnik
Petra Šapina (zamjena)

Razredna nastava

1.a  Sanja Trtanjj
       sanja.trtanj(at)skole.hr
1.b Nikolina Oslaković
       v(at).com
1.c  Dina Džineva
        (at)skole.hr
2.a  Marija Gašparuš
        marija.gasparus(at)skole.hr
2.b  Jasna Bartolović Rimac
        jasna.bartolovic-rimac(at)skole.hr
3.a  Borna Prpić Sovilj
        borna.prpic-sovilj(at)skole.hr
3.b  Tanja Pešić Ilijaš
         tatjana.pesic-ilijas(at)skole.hr
4.a  Valentina Boc
       (at)skole.hr
4.b  Olgica Malkoč Vincelj
      olgica.malkoc(at)gmail.com
 
 
 
U želji da vam što cjelovitije prikažemo rad naše škole, aktualno vas informiramo i uspješnije s vama komuniciramo izradili smo novu internetsku stranicu škole.
1.a i 1.c Jasna Babić
1.b i 1.c Zrinka Filipović
 
 
2.a i 2.b Maja Žunić
 
 
3.a Ivan Oreški
3.b Magda Marić
 
 
 
 
 
 

 

Predmetna nastava

  
5.a Katarina Vrančić, matematika
       katarina.vrancic(at)hotmail.com
5.b Silvija Ljutić, engleski jezik
      (at)skole.hr
6.a Ivana Morić, povijest
      ivana77moric(at)gmail.com
6.c Branka Kovač, glazbena kultura
       kovacbranka3(at)gmail.com
6.b Ante Bašić, hrvatski jezik
      ante.basic14(at)skole.hr
7.a Željka Frančić, hrvatski jezik
      zeljka.francic.simek(at)skole.hr
7.b Marina Moćan, engleski jezik
       marina.mocan(at)skole.hr
8.a Silvija Vučković, kemija
       vuckovicsilvija(at)gmail.com
8.b Matija Eršek, tjelesna i zdravstvena kultura
      (at)skole.hr
 
 
 
 
Ljiljana Rosić, hrvatski jezik
 
, informatika
 
Kristina Čajo Anđel, engleski jezik
 
Mirella Kujundžić Lujan, njemački jezik
 
Jasenka Parađiković, matematika
jasenka.paradikovic(at)skole.hr
 
č.s. Monika, vjeronauk
 
Tatjana Polchert, biologija
 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. skole.hr
 
Marija Magić, vjeronauk
 
 
zamje. Matija Dugandžić, vikend program