Prijelaz iz 4. u 5. razred... i sve što ide uz to...

Ponosan je svaki roditelj kad njegov mališan krene u peti razred. I zabrinut.

S razlogom? Pa......

Prelazak s razredne na predmetnu nastavu donosi niz promjena, od kojih su neke isključivo fizičke a neke psihičke, neke promjene nastanu „u hodu", neke su posljedica okolnosti, a posljedice proživljavanja nekih promjena uočavamo tek na uspjehu učenika....(koji ponekad nije u skladu s očekivanjima). I rijetko se pitamo, jesu li očekivanja bila realna?! I često tvrdimo da s predmetnim učiteljima nešto nije u redu i da su nastavni sadržaji preopširni. Ima tu dakako istine, ali...promislimo o sljedećem:

1. dijete se nakon četiri godine koje je provelo s jednom učiteljicom sad odjednom mora priviknuti na desetak novih učitelja, koji niti poznaju njega, niti ono poznaje njih, o rijetkima je nešto načulo ( tipa „stroga, daje jedinice, ne možeš prepisivati") a neki su možda učili njegovog brata ili sestru pa će ga još cijelo prvo polugodište zvati imenom ovog starijeg ili pak do kraja godine uspoređivati s uspješnijom sestrom. NIJE MU LAKO.

2. nakon četiri godine u jednoj učionici, kabinetska nastava ili specijalizirane učionice???, prvo se treba snaći u novom „dijelu" škole, pa još zapamtiti gdje je koja učionica, pa se sjetiti gdje si što ostavio i pod kojim satom, ako još „uleti" i dežurstvo na porti, pa stariji učenici.....simpatije...STVARNO MU NIJE LAKO.

3. nakon četiri godine i šest-sedam predmeta, toliki novi predmeti....a svaki od njih nešto izučava, potrebno je cijelo jedno polugodište da bi se shvatilo o čemu se radi, kako se uči kod kojeg učitelja, koji sve elementi čine ocjenu, čemu služi koji izvor znanja (udžbenici, vježbenice....) MA NE DA IM NIJE LAKO, NEGO...

4. nakon četiri godine uspjeha 5,00...... treba se polako privikavati da postoje i niže ocjene, i da baš svaki učitelj za svoj predmet misli da je jako važan, ako ne i najvažniji, da se kontrolni rad piše točno jedan sat, da se lektira mora predati baš u srijedu, da je „atlas"obvezan za zemljopis ,da se povijest uči, da se matematika vježba..... BAŠ IM JE TEŠKO.

DA NAKON OVOG NE BI DOŠLO DO ODUSTAJANJA OD DALJNJEG ŠKOLOVANJA, MOLIM PROČITATI I OVO:

1.svi ti učitelji su već u svojoj praksi imali"petaše" pa jako dobro znaju da im je potreban period privikavanja i imat će na umu te silne promjene koje se nalaze pred djecom ali i načine kako da im pomognu da što prije prebrode „krize", individualna odstupanja su uvijek prisutna, naputak roditeljima: OD POČETKA REDOVITO POSJEĆUJTE INFORMACIJE ZA RODITELJE I SASTANKE

2. djeca imaju razrednika ili razrednicu koji će preuzeti ulogu njihove dosadašnje učiteljice - brinuti o njima, no, naravno, ne u tolikom vremenu jer je i sam predmetni učitelj i ima svoj raspored sati, no vrlo brzo se vidi da djeci i ne treba „stalno visiti nad glavom" a tu ste i vi, kao roditelji koji ćete razrednika upućivati na promjene, poteškoće ili probleme koje nije uočio, ZNAČI, IMAJTE REDOVITI KONTAKT SA ŠKOLOM.

3. svaki će učitelj naglasiti koje komponente čine ocjenu iz kojeg predmeta, možete biti sigurni da će ocjena iz tzv. zalaganja biti jedna od onih ocjena koje dižu prosjek, i to je u petom razredu posve razumljivo, samo se vi nemojte baviti zbrajanjem ocjena i izračunavanjem prosjeka bez da ste se savjetovali s razrednikom, znate, neće biti moguće zbrajati ocjene iz rubrika za ocjene i onih iz rubrike „opisno praćenje..." na lijevoj strani imenika... to mora znati i dijete. DAKLE, U SURADNJI S RAZREDNIKOM POLAKO „RADITE" NA OPĆEM USPJEHU VAŠEG DJETETA.

4. vjerojatno će mnoga djeca „zadržati" uspjeh iz „nižih"razreda, pa ako i ne zadrže, u petom razredu ima puno, puno značajnijih uspjeha od općeg uspjeha, na primjer, socijalizacija, pozitivna slika o sebi, komunikacija, osjećaj pripadnosti kolektivu u širem smislu, svladavanje novih metoda i oblika učenja, samostalno služenje izvorima znanja, dosljednost, odgovornost i prije svega RADOST, VESELJE, ZDRAVLJE..... A TO JE ONO ŠTO VAS TREBA ČINITI PONOSNIMA.

.....jer slijedi šesti... pa sedmi.... pa osmi... pa srednja škola... pa „fax"...... ima još puno „usustavljivanja" pred vama i vašim djetetom, ne morate „kvotu" ispuniti u 5. razredu. SRETNO.